Využijte nabídky environmentálních vzdělávacích programů pro 2. stupeň ZŠ a SŠ, které se dotýkají právě problematiky palmového oleje:
 
1. Proč češi kácí pralesy? Cesta palmového oleje z tropů na náš stůl.
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia
 
2. Zelená poušť
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ a víceletá gymnázia
 
3. Jak chutná prales
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ a SŠ
 
4. Vzdělávací aktivity organizace Lestari z.s.
Cílová skupina: Veškeré vzdělávací aktivity přizpůsobujeme věku účastníků a časovým možnostem škol v celé České republice.
Workshop „Palmový olej a my“ 
 
5. Palmový olej v našich životech
Cílová skupina: 2. stupeň ZŠ a SŠ
 
 
DOMOV PALMY OLEJNÉ: 
Z Afriky na jihovýchod Asie 
Domovem palmy olejné (Elaeis guineensis), z níž se produkt získává, jsou tropické deštné pralesy západní a jihozápadní Afriky, táhnoucí se napříč územím Libérie, Pobřeží slonoviny, Ghany, Kamerunu a rovníkové části Angoly a Konga. Palmy dorůstají až 20 m a po třech letech od vysetí poskytuje dospělý strom každý rok i deset trsů vážících 10–40 kg. Načervenalé plody velikosti švestky váží okolo 6–20 g a skládají se z masité vnější vrstvy (oplodí) a semene, přičemž obojí je bohaté na olej. Rostlina dává plody 25–30 let.Již po tisíce let využívají Afričané jednoduché technologie pro získávání oleje, který se stal součástí jejich tradičních pokrmů i medicíny. 
Rostlinu pocházející z africké Guineje poprvé popsal nizozemský botanik Nikolaus von Jacquin v roce 1763. Z Afriky se pak postupně rozšířila do Ameriky a později i do Asie. A právě v jihovýchodní části asijského kontinentu se jí začalo v příhodných klimatických podmínkách nebývale dařit. Dnes patří k největším producentům palmového oleje Indonésie a Malajsie – tyto země pokrývají zhruba 85 % celosvětové poptávky. 

Zdroj: www.stoplusjednicka.cz/strasak-jmenem-palmovy-olej-prales-mizejici-v-lednici